Aanpassen aan de cultuur - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu Aanpassen aan de cultuur - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu

Aanpassen aan de cultuur

Door: Martijn Willemsen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

25 September 2012 | Curaçao, Curaçao

Zo, mijn eerste week op Kòrsou (curacao) zit er bijna op. Deze eerste week heb ik al veel gedaan, omdat de weekenden voorbij vliegen. En weekenden eigenlijk de enige momenten zijn waarop we echt dingen kunnen ondernemen. Maar ik zal vooraan beginnen...

De tweede dag op het eiland viel eigenlijk zwaar tegen om maar meteen eerlijk te zijn. Alles zat tegen, maar van de andere kant heb ik er ook veel van geleerd. Zo kregen we een lekke band en brak de sleutel van ons huis af in het slot. Maar met de mentaliteit van hier (rustig aan doen) is het uiteindelijk allemaal goedgekomen. Ik kan zelfs nu een autoband verwisselen! En ja ik kon dit (dacht ik) dus nog niet.
Dezelfde avond heb ik ook voor het eerst de groep ontmoet en zijn we op stap geweest. Erg gezellig met alles en iedereen. Moet wel eerlijk zeggen dat je na één uur onbeperkt drinken voor 10,- gld (€4.50) alles en iedereen gezellig vind.

Vrijdag was mijn eerste schooldag en die viel ook tegen. Maar dat had meer te maken met de avond ervoor. Want om 5.00 gaan slapen en om 7.00 wakker worden komt niet ten goede van je schoolresultaten. Al met al was het toch wel leuk om weer even op school te zitten, want dat was lang geleden. School duurde van 8.30 tot 12.00. "Ja, inderdaad wat zwaar hebben we het hier". Daarna zijn we laat in de middag nog naar Kokomo beach geweest, naar een strandfeest georganiseerd door Amstel Bright (soort Corona). Zeer geslaagd eerste strandfeest, dat er nog maar meer mogen volgen! En owja, hoe toevallig! Twee collega's van Froster tegengekomen, hun waren hier op vakantie.

Zaterdag was ook erg leuk. Toen zijn we met een paar man naar Hotel Hayatt geweest, ik denk een van de duurste hier. We waren getipt dat je hier super mooi kon snorkelen, wat ook best wel het geval was. Maar toen de security na één uur naar onze dagkaart vroeg wisten wij wel hoe laat het was. Want voor $50 p.p een beetje snorkelen is wel erg veel! en dus zijn we gegaan. De avond heb ik rustig aangedaan, ik was toch wat vermoeider van de reis dan ik dacht, daarnaast was de zondag flink vol gepland.

Zondag zijn Erwin, Dennis en ik cultuur gaan snuiven. Erwin en Dennis hebben de Kristoffel Berg beklommen (ik kon dit helaas nog niet door de knie). Daarna zijn we doorgegaan naar Shete Boka , een natuurpark. Erg mooi! Het hoogtepunt, een grote klif waar de golven tegenaan omhoog klapten, meters hoog.
Aangezien we op Curacao zitten besloten we om het daarna maar eens rustig aan te gaan doen. We zijn doorgereden naar de "Kleine Knip" en "Grote Knip", twee stranden. Hier hebben nog heerlijk gesnorkeld, gezwommen en gelegen.

Als laatste, vandaag, mijn eerste stage dag. Inmiddels was dus duidelijk dat ik stage mocht gaan lopen bij Hotel Scharloo en vandaag ben ik begonnen. Erg leuk klein hotelletje met gezellige mensen en gekke verhalen. Zoals gasten die voor een uurtje langskomen om hun buiten echtelijke relatie te "onderhouden". Maar verder een hartstikke leuk hotel, daar ga ik het denk ik wel naar mijn zin hebben.

Zo dat was het weer. Wanneer mijn volgende verslag komt....geen idee (geheel volgens de mentaliteit van hier, rustig blijven en geduld hebben)!

Ayo! Martijn

  • 25 September 2012 - 09:34

    Mama:

    Leuk verslag om te lezen maatje. Toch ben ik wel trots op mijn globetrotter ondanks de lastige start. Zoals ze daar ook zeggen....alles komt goed schatje.....! kus mama

  • 25 September 2012 - 11:13

    Bram:

    Joo maatje,

    Leuk om te lezen man dat het goed gaat met je en dat je het naar je zin hebt, als je er maar godverdomme van geniet daar.
    We houden contact op whatsapp en fb!!

    One love for de tinus!!

  • 25 September 2012 - 19:38

    JOHN&JOHN:

    WE ZIJN NU AL SJARLOERS(!) MAAR GOED GENIET ER VAN,..........

  • 25 September 2012 - 20:09

    Monique:

    Nou Martijn dat gaat daar helemaal goed komen met jou!

  • 28 September 2012 - 20:29

    Annemarie:

    He Martijn rustig aan dan komt alles goed!!!

  • 01 Oktober 2012 - 20:44

    Tamara:



    hey Tinus

    Het is zomaar stil aan de andere kant, druk met...? of met .....?
    Phoe pfoe, het ritme bevalt je daar wel zeker, iets te snel ingeburgerd daar?
    Maar goed, ik pas me dan ook wel aan en wacht rustig af wanneer je volgende belevenissen per verslag komen. Ik hoop stiekem toch wel op deze week.xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 17756

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 30 Juni 2014

Een nieuw avontuur: Down Under en verder....

28 Augustus 2012 - 29 Januari 2013

Minor Curacao

Landen bezocht: