Papa en Mama at Kòrsou - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu Papa en Mama at Kòrsou - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu

Papa en Mama at Kòrsou

Blijf op de hoogte en volg Martijn

11 December 2012 | Curaçao, Curaçao

Eindelijk zag ik ze weer in real-life, daar had ik ondertussen toch wel erg naar uitgekeken. Ik was benieuwd wat zij van Curacao vonden, mijn leven hier en of ze vonden dat ik was veranderd. Maar natuurlijk had ik ze ook gemist. Ik heb het natuurlijk over MIJN OUDERS!!
En om maar meteen antwoord te geven op de vragen; Curacao vonden ze mooi en leuk, maar snapten (net als ik) niet wat sommige zo geweldig/fantastisch vinden aan Curacao. Eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat ze ooit een mooiere plek tegengaan komen van Indonesië, want daar hebben ze het nog steeds over. Mijn leven hier; "hahaha, wat heb jij het toch zwaar" zegt denk ik genoeg. En of ik ben veranderd; "Goh Martijn, buikje....". zegt denk ik ook genoeg.

Ik wilde net als iedere andere student hier zoveel mogelijk laten zien in een zo kort mogelijke tijd. Uiteindelijk is er denk ik wel een goede verdeling ontstaan tussen actie en ontspanning en dingen die we met z'n drieën hebben gedaan of papa en mama met z'n tweeën.
Zo zijn we naar Klein Curacao geweest, een klein eilandje ten oosten van Curacao. Het is een heel klein eilandje met spierwitte stranden en een belachelijk blauwe zee. Helaas zat het weer totaal niet mee. Maar het zwemmen met zeeschildpadden maakte veel goed.
Verder zijn we naar Shete Boka geweest (de oplettende lezer weet inmiddels wat dit is), zijn we naar de Blauwe Kamer geweest (zelfde verhaal) en hebben we de Christoffelberg beklommen. Verder hebben we ook nog de nodige stranden bezocht en de lokale specialiteit "Stoba" gegeten.
En in de tussentijd zijn dennis en ik ook nog verhuisd van onze luxe villa naar een studentenhuis. Dit omdat de villa onbewoonbaar was geworden door wateroverlast. En eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet erg, want ondanks dat het een stuk minder luxe is, is het wel erg gezellig.

Helaas kwam aan het bezoek van mijn ouders ook weer een einde. En eerlijk gezegd vond ik deze keer het afscheid nemen een stuk vervelender dan in september. Maar van de andere kant, over ruim 1 1/2 maand ben ik alweer in Nederland.

En owja, in de tussentijd ben ik ook nog naar Miami geweest. Beste weekend sinds Curacao!! En daarom zal ik er een heel eigen reisverslag over schrijven....

Ayoo

  • 11 December 2012 - 23:21

    Wilco Willemsen:

    Ja ik was erbij en ja het was fantastisch we hebben daar op het curacaose een geweldige tijd gehad. Mooie stranden, een geweldige zee Het lijkt of je in een groot aquarium zwemt. Vriendelijk volkje trouwens op dat eiland en lekkere stoba met een goei glaasje bier. Maarja de feestdagen weer in het koude Nederland ook leuk

  • 11 December 2012 - 23:21

    Wilco Willemsen:

    Ja ik was erbij en ja het was fantastisch we hebben daar op het curacaose een geweldige tijd gehad. Mooie stranden, een geweldige zee Het lijkt of je in een groot aquarium zwemt. Vriendelijk volkje trouwens op dat eiland en lekkere stoba met een goei glaasje bier. Maarja de feestdagen weer in het koude Nederland ook leuk

  • 11 December 2012 - 23:21

    Mama:

    We hebben genoten om samen met jou "jou" eiland te doorkruisen. Een mooie ervaring maar helaas komt Curacao toch niet boven Indonesie uit, hihi
    Ook voor ons was het afscheid vele malen moeilijker dan in september en tellen we de weken af naar je thuiskomst. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 17757

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 30 Juni 2014

Een nieuw avontuur: Down Under en verder....

28 Augustus 2012 - 29 Januari 2013

Minor Curacao

Landen bezocht: