De studenten doop van Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu De studenten doop van Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu

De studenten doop van Curacao

Blijf op de hoogte en volg Martijn

19 November 2012 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi iedereen,

deze keer laat het vervolgverslagje niet lang op zich wachten, waarschijnlijk omdat ik me heb zitten vervelen en dat ik de komende periode sowieso geen zin en tijd heb om er eentje te schrijven. Dit omdat morgen (dinsdag) Papa en Mama op bezoek komen. Maar ik zal beginnen waar ik was geëindigd...

Voorgaand verslag eindigde met een weekend planning met feestjes op Zanzibar en een mogelijk optreden van Blof. Zoals inmiddels bekend begint mijn weekend tegenwoordig op vrijdag. Vrijdag ochtend had ik een tentamen strategie....inmiddels cijfer ook terug en met een 9.4 kan ik best tevreden zijn ;). Die middag zijn we naar de plaatselijke dierentuin geweest, had alleen meer weg van een grote kinderboerderij maar toch wel leuk. Die avond zoals eerder gezegd een tribute to Bob Marley, echt een enorm goed feestje. Normaal kan al genieten van "Three little Birds" en "The Redemption song" maar wanneer deze worden gespeeld op een strand brengt dat toch iets extra's.
De volgende dag flink lopen lamballen op het strand wachtend op het Happy Hour van Zanzibar, echt een toppertje trouwens. Hier heb ik serieus de mooiste zonsondergang ooit gezien. Verder was het weekend behoorlijk standaard, eten, drinken, strand en feesten.
Afgelopen weekend daarentegen was wel weer behoorlijk actief, vooral zaterdag. Zo was om 8.00 's ochtends de intocht van sinterklaas in Willemstad. Een hele aparte gebeurtenis hier...want waar wij sinterklaas kennen met een wit paard komt de goedheiligman hier aan met een bruin paard met een soort van golfkarretje als aanhangwagen. En had hij niet alleen zwartepieten meegenomen maar ook blauwe, gele en roze pieten.
Daarna zijn we doorgereden naar Playa Forti, dit is de doop voor iedere student op Curacao. Waar iedere student van een 11m, 12m, 13m of 14m hoge rots springt. Het ene verhaal is nog spectaculairder en gevaarlijker dan het andere. Daarom zeg ik ook dat ik van een 14m hoge rots ben gesprongen, puur voor het verhaal (geen idee hoe hoog het echt was). Normaal heb ik nooit zo'n moeite met zulke dingen (ik hou wel van een beetje adrenaline) maar zelfs ik werd er even zenuwachtig van. Uiteindelijk was het wel echt heel gaaf en echt de moeite waard! Om bij te komen zijn we daarna nog naar de "Grote Knip" geweest. Helaas waren we zo druk met bijkomen dat we nu een beetje verbrand zijn...leermomentje voor de volgende keer.
Zondag hebben we ook maar weer rustig aan gedaan, we moeten er natuurlijk voor oppassen dat we niet moe worden. Tussendoor nog wel gesport, beetje hardlopen enzo. Dat is wel een voordeel van twee keer je knie in de vernieling helpen, bij de tweede keer weet je wat je te wachten staat en wat je moet doen.
En als laatste, morgen komen mijn ouders langs, heb er enorm veel zin in! Heb ze ondertussen toch wel een beetje gemist...

Zo dat was 'm weer!

Ayo


  • 20 November 2012 - 22:49

    Linda:

    Hoi Martijn,

    Leuk om elke keer je verhalen weer te lezen! Het bevalt je goed zo te lezen, maar weet uit eigen ervaring dat het daar ook vrij makkelijk gaat met de temperaturen en de mooie stranden. Heel veel plezier met jullie pap en mam, laat ze maar alle mooie plekken zien van het eiland. Geniet er samen van!
    Gr. Linda en ronnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 843
Totaal aantal bezoekers 17760

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 30 Juni 2014

Een nieuw avontuur: Down Under en verder....

28 Augustus 2012 - 29 Januari 2013

Minor Curacao

Landen bezocht: