Miami Vice, Bad Boys, the American dream and more - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu Miami Vice, Bad Boys, the American dream and more - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu

Miami Vice, Bad Boys, the American dream and more

Blijf op de hoogte en volg Martijn

04 December 2012 | Verenigde Staten, Miami

Sinds wij (Erwin, Dennis en ik) de vliegtickets voor dit weekend hadden geboekt, keek ik er al naar uit. Dit zou hoe dan ook HET weekend van deze vijf maanden worden, misschien wel van mijn leven. En (op z'n Amerikaans) OH MY GOD wat werd dit een weekend! Het had alles in zich actie, ontspanning, vrouwen, sport, casino's, drank, feesten, adrenaline, spanning, sensatie, luxe, grote huizen, dure auto's en fastfood en waarschijnlijk nog veel meer. Hier het verslag van het beste weekend van de minor, van dag tot dag en bijna van minuut tot minuut.

Donderdag:
Donderdagochtend ging onze "American dream" in vervulling, 8:20 vertrokken we richting Miami. Na een korte vlucht van een aantal uurtjes landden we 10:30 op Miami international airport en daar begon het....richting onze huurauto rolden we al van de ene verbazing in de andere het was zoals we Miami kenden van spelletjes als GTA Vice City en films als Bad Boys, geweldig dus.
Dit zou een weekend worden zonder grenzen, zonder beperkingen. En daar hoort een goede auto natuurlijk ook bij. Geen Kia picanto zoals de studenten op Curacao zichzelf verplaatsen. Nee wij kozen voor een American Muscle Car, een Dodge Challenger. En terwijl ik dit typ krijg ik gewoon weer kippenvel door de gedachte aan deze auto.
Het weekend zat ramvol, dus zijn met bagage en al gaan rondrijden en onze planning afgegaan. Zo hebben we naar de villa wijken gegaan, hebben we Downtown Miami gezien en zijn we ook nog even gestopt in Little Havana voor echte Cubaanse sigaren. Tussendoor zijn we nog even gestopt bij een autodealer omdat deze toch wel een heel indrukwekkend wagenpark had. Bugatti, Rolls Roys, Porsche, BMW, Bentley, Aston Martin en Ferarri zijn een aantal voorbeelden. Tussendoor zijn de koffers nog gedropt in het hotel, is er gegeten en waren de voorbereidingen van Miami Heat VS San Antonio Spurs in volle gang.
Miami Heat weet je wel, NBA kampioen 2012 met sterren als Dwyane Wade en Lebron James. Wow wat was dat gaaf zeg. Die Amerikanen weten wel hoe ze een show moeten geven zeg. En de wedstrijd.....geweldig, spannend vet en meer. Eindstand 105-100 voor Miami.
Maar de avond was nog jong, dus er moest gezopen worden (behalve door mij....nog geen 21), dus wij naar Ocean Drive voor een drankje. Rond 1u besloten we dat het genoeg was en richting hotel te gaan. Onderweg zijn we nog even Star Island opgereden, hier wonen de echt echte rijke stinkerds. Op puur geluk kwamen we binnen want normaal gesproken wordt dit eiland beter bewaakt dan de Engelse Kroonjuwelen en is het gesloten voor iedereen die er niets te zoeken heeft.
Uiteindelijk lagen we om 1.30 op bed, snel slapen want de wekker ging alweer om 6.30.

Vrijdag:
Zoals gezegd ging de wekker om 6.30 want ook deze dag was weer goed volgepland. Maar niet zonder goed ontbijt, het ontbijt bestond uit Bagels en Bagels tot ze je oren uitkwamen. Ondanks dat zeker niet onaardig. Toen de buikjes verzadigd waren zijn we richting Dolphin Mall gegaan, je weet wel, zo'n joekel van een winkelcentrum waar je kan verdwalen en nooit meer je auto terug vind. Gelukkig ging dat bij ons wel goed. Tussendoor nog wel even gestopt bij de McDonalds zoals een echte Amerikaan hoort te doen.
Eenmaal in het winkelcentrum de ene na de andere verbazing, met als toppunt Bass Pro Shop. Een gewone campeer winkel dachten wij, totdat we naar achter liepen..... Bij Bass Pro Shop kun je zoveel wapens en kogels kopen dat je er een heel leger mee kan uitrusten. Handguns, shotguns, machinegeweren en kruisbogen zijn een kleine selectie uit het wapenarsenaal van de Bass Pro Shop. En dan wordt ineens veel duidelijk over het aantal schietincidenten in de USA. Maargoed hier zou ik later wel mijn wakeboard kopen. Een maal uitgeshopt zijn we naar het Evergladespark gegaan. Hier hebben we een airboat-boottocht gedaan met een indiaan als gids, erg leuk! Hier hebben we o.a. krokodillen gezien en in een restaurantje in de buurt hebben we zelfs krokodil gegeten.
Vervolgens snel weer terug naar Miami, want 's avond waren weer genoeg plannen gemaakt. Zo zijn we naar het Hard Rock Cafe Hollywood (niet te verwarren met LA's Hollywood). Hier hebben we een biertje gedaan en even rondgekeken o.a. in het casino.
Redelijk optijd zijn we weer teruggereden naar het hotel. Onderweg nog wel gestopt voor pizza. Dit resulteerde weer in Pizza, bier en basketball in bed. Ik hoor jullie denken; inderdaad wij zijn helemaal opgegaan in de Amerikaanse cultuur. Om 1.00 zijn we moe en voldaan gaan slapen, want er stond wederom een drukke dag gepland.

Zaterdag:
Wederom ging de wekker om 06:30 en begonnen we met ons Bagel ontbijtje. Toen kwamen we op het idee om eens flink wat brun-outs te gaan doen met onze Dodge, want daar is ie tenslotte voor.... Op dat moment geweldig idee, later bleek dat een stuk minder goed idee te zijn geweest.
Want toen wij klaar waren met gek doen, waren de banden kaal (al het profiel eraf) en gaf de auto een storing aan. Mannetje gevonden die hier wel een oplossing voor wist (waarschijnlijk z'n mannetje die je voor meerdere duistere klusjes kan bellen), en het werkte! Maar ja de banden..... we besloten de gok maar te wagen en te kijken wat er zou gebeuren bij het inleveren van de auto.
Na dit avontuur zijn we wederom naar de Dolphin Mall gereden, Dennis heeft toen nog schoenen gekocht en ik mijn wakeboard.
Vervolgens zijn we naar het Miami Marlins Stadium gereden voor een stadiontour. De Miami Marlins is de honkbal club van Miami. Wederom erg mooi, groot en echt Amerikaans. Hier hebben we ook snel een broodje gegeten want 's middags stond de thriller-boat op het progamma. Helaas konden wij pas om 17u mee (achteraf goed ivm de zonsondergang). In de tussentijd hebben we ons vermaakt met nog een Hard Rock Cafe, een Haagen Dasz ijsje en een drankje bij h00ters.
17u het was zover Thiller-boat, de beste boot tocht ooit. Met de welbekende powerboat lang de kust van Miami gevlamd. Hele gave ervaring en prachtige foto's gemaakt.
Daarna met bier en hamburgers terug naar het hotel ivm met tijdnood. Die avond stond Barstool Blackout op het progamma. Het meest ordinaire feest waar ik ooit ben geweest maar daarom ook oh zo gaaf. Voor mensen die nieuwsgierig zijn, zoek maar op youtube daar zul je wel een goede sfeerimpressie kunnen vinden.
Uiteindelijk zijn we om 2.30 gaan slapen

Zondag
Ook de laatste dag ging de wekker om 06:30 maar deze keer hebben we toch even gerekt tot 8.30. Om vervolgens alsnog te kunnen van ons laatste Bagel ontbijtje.
Zondag zijn we weer naar Ocean Drive gereden en hebben we even over South Beach en het Art Deco district gelopen. Ook hier zoveel herkenningspunten van GTA Vice City en films als Bad boys. Tussendoor kregen we hier nog even te maken met een flinke storm, maar dat mocht de pret niet drukken.
Vervolgens zijn we naar het Dolphins Stadion gereden, hier spelen de Miami Dolphins hun wedstrijden (American Football). Helaas was er een wedstrijd, waardoor we niet echt in de buurt konden komen (achteraf wel goed, maar dat wisten we toen nog niet). Voordat we de auto in zouden leveren, zouden we nog even snel wat eten bij Subway.
De auto inleveren zou nog spannend kunnen worden ivm de kale banden, gelukkig werden deze niet opgemerkt. En hebben we tot op heden nog niks gehoord. Onderweg naar het vliegveld begonnen we langzamerhand te beseffen dat we misschien wat laat waren. Dit werd dan ook bevestigd bij het inchecken.... te laat. Het was niet meer mogelijk om in te checken, alleen als we onze bagage achter zouden laten maar dat was geen optie voor ons. Uiteindelijk zijn we via een speciale balieen via de priority-line (waar mensen heel veel betalen om snel naar hun vliegtuig te kunnen) alsnog op tijd bij onze vlucht aangekomen. Daarvoor moesten we nog wel even voorkruipen (hadden we toestemming voor), jullie begrijpen wel dat we op die luchthaven erg veel vrienden hadden gemaakt. Zoals gezegd hadden we, nadat we over het gehele vliegveld waren gesprint, onze vlucht toch nog gehaald. En zijn we uiteindelijk helemaal volgens plannen weer teruggegaan naar Curacao.

Conclusie van dit weekend:
- Die incheck tijden van luchthavens zijn relatief....wij zijn het bewijs dat het ook makkelijk in 20 minuten kan. Toch raad ik het niemand aan, want vrienden maken doe je niet.
- Amerika is mijn land! Wat heb ik hier genoten.
- Dit ga ik proberen vaker te doen
- Beste weekend van de vijf maanden minor

Maar zonder gekheid, Miami....het was een groot feest!

See ya

*het is getypt zoals ik het heb beleefd. Van het ene in het andere, vol snelheid en sensatie en met of zonder spelfouten.

• 11 December 2012 - 23:19

Mama:

Nou maatje ik wist alles al wel maar als je het leest dan snap ik toch echt dat je maandag en dinsdag zó moe was. haha
    Een mooie ervaring die je in je rugzak kan stoppen, en goed voor de balans in die rugzak.

• 13 December 2012 - 10:36

Tamara Van Veldhoven:

Wat leuk om jou ervaringen te lezen , Mama vertelde al dat het jou land was...maar als je daar een keer of tien bent geweest vind je Nederland ook best wel leuk..?
    Jouw volgende doel is vast een rondreis in Amerika. Als je jou verhaal leest, hoe enthousiast jij verteld over Miami ,ja dan is het duidelijk dat Amerika meer te bieden heeft voor jou als bv Curacao.
    Jammer dat het kostenplaatje ook wat anders is dan, MAAR GOED DIT PAKKEN ZE JE NIET MEER AF.
    Nou Tinus, fijn dat je zo hebt genoten.gr xx tante Tamara