Paradiso Kòrsou? - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu Paradiso Kòrsou? - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu

Paradiso Kòrsou?

Blijf op de hoogte en volg Martijn

06 November 2012 | Curaçao, Curaçao

Zo zeg! Dat is lang geleden, tijd voor een nieuw verhaaltje zeg ik....De afgelopen (inmiddels weken) gingen niet vanzelf en waren ook lang niet allemaal leuk. Gelukkig is en blijft Curacao een "Feel good eiland" dus hakuna matata! Geen zorgen! Of haal ik nu wat werelddelen door elkaar, in ieder geval is de strekking hetzelfde. En omdat de Lion King zo vet is, kan het gewoon! Wie wil met trouwens tegenhouden dit te schrijven/typen/plaatsen....

Het vorige verhaal was geëindigd met de komst van Ome John, voor het gemak gaan we daar dus maar mee verder. Vroeger, toen je poep nog met een lange OE schreef toen nam hij de kleine tinus regelmatig mee naar Scheveningen. Deze keer waren de rollen min of meer omgedraaid, deze keer liet ik hem Curacao zien. Ik heb erg genoten van de twee weken dat Ome John hier was, en dan heb ik het zeker niet alleen over zijn kook kunsten (die btw GOUD zijn!)! Ik ben onder andere met hem naar Kura Hulanda geweest, het slavenmuseum. Erg indrukwekkend en leerzaam. Ook is Koen Schimmer (oud teamgenoot) deze week naar Curacao gekomen om te werken, vooral erg gezellig met stappen en de after(pool)party's.
Helaas moest Ome John na twee weken weer naar Nederland, er moet tenslotte door sommige mensen nog steeds gewerkt worden ;). Ik heb het erg gezellig en leuk gehad! Nogmaals bedankt daarvoor.

Natuurlijk hebben we ook weer de nodige feestjes en strandjes meegepikt. Ik zal jullie de details besparen want de foto's maken jullie waarschijnlijk al jaloers genoeg. Project X Curacao en The Opposites erg waren de afgelopen maand zeker de top feestjes. En ook de kroegentocht was erg leuk. Plus nieuw talent ontdekt: Poolen (he Ruben Grob)! Vooral Project X, zoiets ga ik waarschijnlijk nooit meer meemaken. Ongekend! Gelukkig hoeven we niet stil te zitten qua feestjes hier, mochten jullie daar bang voor zijn. Vrijdag is namelijk een tribute van Bob Marley op het strand (wordt sowieso goud!) en zaterdag pikken we misschien nog wel een concertje mee van Blof, ook gewoon goed zeg ik.
Zoals gezegd hebben we ook weer een aantal stranden meegepikt, met als hoogte punt Cas Abao. Een aanrader voor mensen die nog naar Curacao willen komen.

Nu denken jullievast: "Goh, zo slecht klinkt dat helemaal niet...Waar is het deel dat Martijn/tini/tinus/Martin etc. het zwaar heeft of het niet leuk vindt"? Nou mensen....dat komt nu.

Zo hadden we twee auto's, eentje voor onszelf en eentje om te verhuren aan vrienden en familie. Helaas is die auto in de tussentijd in de prak gereden, waardoor sommige geen auto hadden waar ze wel op gerekend hadden. Plus 4350 gld schade is ook niet prettig om over al het geregel maar te zwijgen.
Verder was ons eigen licht van de auto kapot gegaan. Helaas kon de verhuurder dit niet meteen maken. De politie kon hier alleen niet veel mee, 50 gld boete. Wat wel leuk is om te vertellen, is dat de politie hier geen bijster hoog IQ heeft. Toen men vroeg of ik het licht aan wilde doen (wat ik natuurlijk als brave burger meteen deed) gooide oom agent de deur dicht met de sleutels nog in de auto. Gevolg buitengesloten en wegenwacht van 75 gld bellen. Dus voor toekomstig oom agent a.k.a. Yannick Schuurmans doe dit niet na! Wekt nogal een irritatie bij de burger in kwestie, is nergens voor nodig en is slecht voor z'n hart. Stijgen de ziektekosten van weer blablabla hoop gedoe dus.
Toen we dit alles achter de rug hadden konden we eindelijk van het welverdiende biertje genieten. Maar de gifbeker was nog niet leeg. Want toen we naar huis wilden gaan was de auto weg, gejat! Gelukkig is de auto inmiddels weer terug gevonden alleen wel met 3 banden en een radiator minder, ook start hij niet meer.
Dus in een week tijd zijn we 2 auto's en een hoop geld kwijt en veel gedoe rijker geworden. Gelukkig lijkt alles nu weer goed te komen (komt het altijd wel weer).
Opzich is het allemaal wel te overzien, was gewoon even veel pech de afgelopen week.

Nou nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte. Ondanks het laatste stuk heb ik het hier nog prima naar m'n zin! Ik raak zelfs al gewend aan het wachten. Zo is een uurtje wachten bij het postkantoor of bij de bank niks! Gewoon een kwestie van aanpassen en veel "no spang" en "trankilo".

Zo ik heb mn plicht weer gedaan, ben er weer klaar mee! tot de volgende

Ayo!

PS mocht er geskyped willen worden, moeten we dat echt afspreken en inplannen. Anders komt het er niet van....

Nog een PS'je mochten er spelfouten inzitten, dan denk je die maar weg ;) No Spang Swa!

• 07 November 2012 - 01:12

Anne-Marie:

Goed bezig, don t sorry, be happy

• 07 November 2012 - 17:10

'ome John":

(BTW GOUD !!!)Het blijft toch m'n favoriette neef,onze Tinus. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En zoals de meeste al weten heb ik ook genoten van de twee weken studentenleven met daarbij passend eten op n mooi, warm, zwoel en lui Curcao.
    Hopelijk niet te veel pech meer maar genieten........!!.........en dat is voor iedereen goed!

• 08 November 2012 - 11:00

Theon Stikvoort:

Lekker bezig baas!

• 08 November 2012 - 18:11

Je Moedertje:

Nou maatje wordt het tijd voor geen gedoe want wij komen eraan. haha.
    Dat van oom agent wist ik nog niet. Zullen we Yannick maar meteen opvoeden hier dan ;-))
    Je hebt wel veel te leren zo hé, geloof niet dat dat nou helemaal het plan was.
    Maar je zit nog steeds lekker warm onder de palmbomen en wij hier in de regen, kou en kale bomen.
    Dus relativeer. liefs xxx