"Knock-knock" Housekeeping..... - Reisverslag uit Moreton Island, Australië van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu "Knock-knock" Housekeeping..... - Reisverslag uit Moreton Island, Australië van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu

"Knock-knock" Housekeeping.....

Door: Martijn Willemsen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

09 Januari 2014 | Australië, Moreton Island

Na enkele "stille" hints en een vrije avond is het dan eindelijk weer tijd voor een verhaaltje. De vorige keer ben ik geeindigd bij onze trip naar Moreton Island, naar Tangalooma. Een resort op een eiland voor de kust van Brisbane waar we een baan kregen als roomattendents. In de volksmond, schoonmakers.

Na drie weken training, in de drukste peiode van het jaar, zijn we gevormd tot de "perfecte" kamerschoonmakers. Eerlijk is eerlijk, kamers worden wel met de "franse slag" schoongemaakt. Maar ach mij hoor je er verder niet over.

Maar blijkbaar deden we toch iets goed, want we kregen een soort van promotie! Drie weken (waar we inminddels midden in zitten) training tot Houseman/packer zouden gaan volgen. Korte uitleg: houseman, persoon die als eerste de kamer ingaat en deze conpleet stript. Zodat de schoonmaker meteen aan de gang kan. Packer, maakt linnen paketten per kamer voor de schoonmaak van de volgende dag.
Inmiddels hebben we beide gedaan. En het is zeker beter dan schoonmaken dus we zijn er blij mee!

En dit was het eigenlijk wel. Vooral veel werken, heel veel werken. En veel sparen zodat we straks de meest fanastische reis kunnen gaan maken!

Nu denken jullie vast; "En de feestdagen dan?" Nou die waren eigenlijk te saai om te vermelden. Wat ik erg jammer vind, want had er veel van verwacht. Maar helaas, het heeft me wel doen beseffen dat ik volgend jaar thuis wil zijn rond deze periode....... Of toch nog....... Nee doe maar niet, denk ik

• 09 Januari 2014 - 15:48

John:

Zo heren , dat was weer even kort maar krachtig!
    Nog naar maandjes werken en dan gaat het avontuur pas echt beginnen,dan zullen we vast wel meer van jullie horen .(hopen we dan toch?)
    Ik denk dat , als je volgende jaar thuis bent de feestdagen je heel veel mensen blij maakt .
    Van de andere kant moet je maar denken ik ben maar een keer jong !!!!

Groetjes Tijn en geniet er samen van !!!
    Een welgemeend Brabants HOUDOE en bedankt ole ole

• 09 Januari 2014 - 16:20

Papa:

Hè Tinus,

Is inderdaad een kort verhaaltje voor toch al een hele tijd maar het geeft wel aan waar jullie nu mee bezig zijn. Veel werken geld verdienen en vooruitkijken naar de reis die komen gaat. Housekeeping schoonmaak daar doe je een mooie ervaring mee op kun je goed gebruiken in de toekomst, mama is nu al blij en ik ook!

De feestdagen 2014 dat is nog ver, doe eerst de zomer maar eens, en dan zien we weer verder en natuurlijk zou iedereen heel blij zijn als je de feestdagen in Nederland bent Maarja je weet nooit hoe die koe de haas gaat vangen.

Maar eerst maar terug naar het heden. Zelfs ik kan niet wachten tot het moment dat jullie echt gaan reizen en de echte verhalen loskomen want daar is het toch allemaal om begonnen.

Groet papa