Van big city boys tot farmworkers en terug... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu Van big city boys tot farmworkers en terug... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu

Van big city boys tot farmworkers en terug...

Door: Martijn Willemsen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

09 December 2013 | Australië, Brisbane

Ja hoor mensen, het is weer tijd voor een verhaaltje! Ik hoor jullie denken; "Zal ook eens een keer tijd worden niet?" Dus bij deze een verslag van mn eerste maand down under. Jaa mensen, de eerste maand aan de andere kant van de wereld zit er alweer op. Erg snel gegaan moet ik zeggen. De afgelopen maand zijn we van koos-werkeloos naar opper-beunhaas gegaan en van plattelands jongens tot big city boys, farmworkers en weer terug naar big city boys. Er is veel gebeurd, bij het begin beginnen dus!

Gympie, waar we vanuit George en Jenny op zoek zijn gegaan naar werk. Waar we bonen hebben geplukt, voor verhuizer hebben gespeeld, als gevelreinigers te werk zijn gegaan en ook hebben gedaan alsof we ervaren tuinmannen waren. Het bracht niet waarop we vooraf gehoopt hadden. Voor ons gevoel ook meer een last geworden voor G en J dan dat zij het gezellig vonden. Op naar de grote stad, op naar Brisbane! Dat was ons nieuwe plan.

Brisbane, de stad waar we onze eerste hostel ervaring hebben opgedaan. Een hostel zeker niet slecht! Het lijkt gewoon alsof je op jeugdkamp bent, niks mis mee dus.
Brisbane, ook de stad waar we een bibliotheek vonden met gratis internet en waar we daarna een week lang naar werk hebben gezocht. Ieder uur op Gumtree hebben gekeken en honderd sollicitaties de deur uit hebben gedaan. En toen, toen ineens tegen het einde van de week ging de telefoon.....WERK!! Zondag beginnen en dus op naar Cairns, op naar Tolga.

Tolga, de plek waar we voor een langere periode werk vonden als; Banenenplukker! Dat ging het worden.... Dachten we. Maar voordat we ook maar een banaan aangeraakt hadden, weer telefoon..... Willen jullie komen werken op Moreton Island? Op tangalooma resort? "Jaaaaa tuurlijk". Ondertussen waren we dus al wel van Brisbane naar Cairns gevlogen. Maar werken op een resort is natuurlijk wel iets wat veel beter bij ons past. Plus de vrije dagen op een resort zullen ook geen straf zijn. Dus, change of plans! Weekje bananenplukken (om uit de kosten te zijn) en dan terug naar Brisbane en op naar het Tangalooma Resort! (De details van banenenplukken zal ik jullie besparen, het was in ieder geval niet fraai)

Inmiddels terug in Brisbane, wachtend op morgen, want dan gaan we naar Moreton Island, naar Tangalooma, om te werken als roomattendants! Zodat we in plaats van alleen uiteven, ook geld kunnen gaan verdienen!

Cheers!

Tijn, tinus, tini, Martijn

(Een kort en snel verhaal, bij gebrek aan middelen, mogelijkheden, tijd en verhalen. Maar ach, het gaat om het idee. One love)

• 09 December 2013 - 13:31

Mama:

Fijn om je vanmorgen gesproken te hebben maatje. Papa en ik zeiden nog tegen elkaar dat je zo relaxed en vooral volwassen overkwam haha. Leuk dat je toch nog ff tijd hebt gevonden voor de thuisblijvers. xxx

• 09 December 2013 - 13:42

Tamara:

Wat een avonturen daar in verweggistan., maar nu dan toch eindelijk een baan die bij jullie past.
    En idd de vrije dagen lijken dan ook vakantie op een resort. Ben reuze benieuwd wat voor een apepakkie jullie gaan aan krijgen voordat jullie eerste werkdag begint.
    Brisbane heeft jullie al goed in zijn macht, laat jullie zweten, twijfelen, denken ,plannen veranderen, op en neer vliegen en nu dan ook werken.
    En nu geld verdienen zodat jullie straks kunnen genieten van al het moois wat jullie nog gaan zien.xxx

• 12 December 2013 - 21:33

Marie-José:

Leuk jullie verhaal te lezen; wat een ervaring weer. Ik ben benieuwd...roomattendants...