Het einde van het Tangalooma avontuur - Reisverslag uit Moreton Island, Australië van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu Het einde van het Tangalooma avontuur - Reisverslag uit Moreton Island, Australië van Martijn Willemsen - WaarBenJij.nu

Het einde van het Tangalooma avontuur

Door: Martijn Willemsen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

20 Maart 2014 | Australië, Moreton Island

Jaja mensen; "Het zit erop!" Het grote avontuur gaat beginnen. 'T geld zit in d'n tas, laat t uitgeven maar beginnen! Maar voor zover het is zal ik jullie eerst nog eens bijpraten over het (dit terwijl ik in de boot zit richting brisbane, om morgen 21/03 naar NZ te vliegen) "Grote tangalooma avontuur van Dennis & Martijn".

Uiteindelijk hebben we een krappe 4 maanden gewerkt op het resort. En hebben we ons opgewerkt van kamers schoonmaken tot senior room & laundry attendant. Waarbij we de laundry draaiende hielden, linnenpacks maakten of kamers stripten.
Omdat t leven op n eiland zoals het Moreton Island weinig spectakel met zich mee brengt, geef ik jullie maar gewoon een soort van samenvatting inclusief een dagbeschrijving.
Het begint eigenlijk rond een uurtje of 18.00 als we samen vol enthousiasme en nieuwsgierigheid naar de staffroom lopen om te kijken wat voor shift we hebben: Houseman it is! Start 8.00 am verteldt het rooster ons.

*houseman; zorgt ervoor dat hij/zij eerder in de kamer is dan de schoonmaker. En neemt dan alle linnen en afval mee.

Dus na een echt overheerlijk (hotelvreetschuur) avondmaal van wat witte rijst met wat groente en vlees lopen we al klagend over "de schaft" terug naar de kamer van dennis a.k.a "D'n lokale discobar" (waarmee we een heftige concurrentiestrijd hebben gevoerd met "hoekiebar" en uiteindelijk gewonnen, maar dat is n ander verhaal) waar t avondprogramma van start gaat. Oftewel tv kijken en appen met Nederland, want dan ontwaken jullie. Uiteindelijk als we ook tegen elkaar slap beginnen te zeveren besluiten we te gaan slapen...
7:00 wekker gaat. Eerste werk, uitslagen eredivisie checken. En wat blijkt PSV wint weer, ongekend, de weg naar boven is ingezet. Daarna loop ik naar het badhuis waar ik dennis zie;"Mogguh".
Na onszelf flink in de stijgers te hebben gezet (not) lopen we naar de eetzaal. Waar wij t doen met n kop thee een paar boterhammen met jam en ei scheppen onze collega's hele borden vol met ei, spek, champions, aardappelkroketten, witte bonen en worst.
7:45 het echte werk gaat beginnen, ingeklokt en wel lopen we naar de laundry waar we zien dat we training moeten geven aan twee taiwanezen. Best geinig, want ze vinden ons helemaal geweldig, bedanken ons voor alles en rennen zowat voor ons.
Het werk start om 8.00 en onderweg leg ik mn Taiwanese maat uit wat en hoe we het gaan doen. Kamersstrippen!
12:30 lunchtime! Waar wederom een cultuurverschilletje ontstaat. Waar wij twee sandwiches eten met kaas en vleeswaren scheppen onze collega's weer hele borden vol met lasagne, aardappelpuree, vlees, groenten, taart en cake.
13.30 terug om onze shift af te maken tot een uur of 17.00. En wat blijkt, vanavond terug komen om sheets te vouwen en zo maken we uiteindelijk 11,5 uur en maken we weken van 55+ uur. Een dag als deze is uiteindelijk heel normaal geworden de afgelopen weken.

Dan vragen jullie je nu vast af wat deden jullie dan als jullie vrij waren. Nou, héél weinig. Uiteindelijk hebben we (en daar kan ik heel kort over zijn):
- dolfijnen gevoerd. Iedere avond zwemt er een school dolfijnen voorbij die je als gast kunt voeren
- met quads door de duinen gedrift
- een marine discovery tour gedaan. Waar we een zeekoe, rog en een reuze zeeschildpad hebben gezien
- koreaanse BBQ's gedaan
- gesnorkeld bij de "Wrecks"
- of gewoon aan het strand gelegen

Ondertussen zet ik voet aan wal in Brisbane en dus ga ik het verhaal afsluiten. Denk dat dit een goede beschrijving is van het hoe en wat op Tangalooma Island Resort.
Het volgende verhaal zal vanuit NZ komen!

Take care,

Cheers!

Martin/Martijin/Martijn

• 20 Maart 2014 - 12:35

Mama:

Yes vriendje, het is dan eindelijk zover!!!
    Geniet en beleef nu dan eindelijk alles wat jullie hebben uitgestippeld.
    Kus

• 20 Maart 2014 - 15:15

Monique:

Nou Martijn, ga lekker genieten van nieuw Zeeland, het is daar supermooi. En ondertussen hebben jullie het wel verdiend, letterlijk en figuurlijk. Have fun

• 20 Maart 2014 - 16:47

John:

Het gaat dan toch beginnen,het leven zoals het iedereen wil......ondek, leer en leef maar vooral ,geniet. (Doen wij ok!)